середу, 2 березня 2016 р.

Сергей Жадан: «Сучасний герой – це людина, яка сумнівається, шукає, вагається…»



В первый день весны Мариуполь посетил популярный украинский прозаик, поэт, публицист – Сергей Жадан. Он с командой единомышленников - Ольгой Михайлюк (идея проекта, визуализация), Владом Креймером и Алексеем Ворсобой (живая музыка) – привез на суд публики проект «РоздІлові». По-весеннему лиричный, завораживающий микс видео, музыки и авторских текстов привлек внимание как молодежи, так и людей старшего возраста. Зал Городского центра художественного и эстетического творчества учащихся (бывшего Дворца пионеров) был полон.
- Я дуже радий, що ця весна починається саме так – з цього чудового проекту, - поприветствовал зрителей Сергей. - І я сподіваюсь, що вона буде така ж щаслива і така ж наповнена почуттями. Хочеться трохи сказати про цей проект. Він живе: в ньому живуть люди, які його роблять, живе музика, живуть глядачі. І  мені здається, що це щось унікальне. Я дуже сподіваюсь, що ви також це провідчуваєте так, як відчуваю я.
Визит Жадана в наш город стал приятным сюрпризом, в частности, для сотрудников Центральной библиотеки им. ВГ. Короленко. Ведь библиотекари как раз запустили собственный социальный проект «Література поза межами часу», целью которого является популяризация качественной литературы украинских авторов – как классиков, так и современников.
Поэтому прежде, чем начался медиа-спектакль, представители библиотеки и популярный отечественный автор успели встретиться и пообщаться. Сергей Жадан ответил на вопросы библиотечного блиц-интервью.
- Какой литературный герой, на Ваш взгляд, был бы интересен молодежи, мог бы выступить как герой нашего времени? Какие черты характера должны быть у этого героя, чтобы книги о нем читали и понимали так, как в свое время Лондона, Ремарка?
- Знаете, я зараз почав писати роман як раз про події, які відбуваються – про війну. І в мене там головний герой не військовий. Тому що мені здається – зараз набагато важливіше розібратися, що відбувається з тими, хто не воює. Я вважаю, що герой – це людина, яка сумнівається, яка щось шукає і хоче знайти, яка вагається…
- І дуже порядна?
- Ні. Вона не хоче бути порядною, навіть якщо їй це вдається. Гадаю, що в цьому мають бути герої нашого часу. Тому що під час війни є велика спокуса писати героїчні портрети. Це, звісно, теж потрібно. Але мені здається, що набагато важливіше писати людей, які не є на перший погляд героями, але які насправді і складають сутність нашого суспільства.
- Интерес к вашим книгам возрастает. Причем не только у молодежи, но и у людей старшего поколения. А сами вы что читаете - вообще и из украинской литературы в частности, из современников, из украинских авторов?
- Я, по-перше, читаю дуже багато – тому що я займаюсь літературою, багато письменників – мої друзі. Ясна річ, я їх не можу не читати. Щось подобається, щось не подобається. Крім того, я ж кандидат філологічних наук. І для мене література – це не просто хобі, а й ще робота. Тому я класику дуже люблю: і українську, і світову, і російську. От що я зараз читаю? У мене з собою вибрані твори Михайля Семенка (це лідер футуристів), я почав перечитувати «Тихий Дон» Шолохова. Тому що читаєш і розумієш, наскільки багато подібного у нас – і в психології, і в якихось соціальних механізмах. Як люди легко переходять від мирного життя у стан війни, як вони втрачають якісь зв’язки, втрачають самих себе. Класична література – вона в будь-якій ситуації завжди може виручити. Якщо сумніваєшся, якщо не маєш, що читати – бери класичну літературу, візьми Гоголя, візьми Коцюбинського – це найкраще.
- Спасибо за Ваши ответы, Сергей. Если будете еще в Мариуполе – обязательно загляните к нам в библиотеку, мы Вас приглашаем!
- Я приїду до вас із задоволенням. Я в Харківських бібліотеках постійно виступаю. І взагалі – там де є можливість підтримати бібліотеки – я не відмовляюся від допомоги.
Сергей Жадан оставил автографы на библиотечных экземплярах своих книг и поспешил на сцену. Что же было на сцене? Вечная история: Он и Она. Любовь и преграды, которые люди порой сами себе ставят себе… Разделительные – «розділові» - знаки на письме, в устной речи, в самой жизни… Все это участники проекта – из Киева, Харькова, Минска и Донецка – несут зрителю через объективные разделы – время и границы.
Мариуполь стал вторым городом на пути следования «РоздІлових» (после Бердянска). До 9 марта Жадан и кампания планируют побывать также в Краматорске, Славянске, Бахмуте, Северодонецке, Киеве.

Немає коментарів:

Дописати коментар